> Piano pop Ups

> Componeer-tweedaagse zaterdag 14 april en 2 juni 2018 o.l.v. Huub de Vriend in Culemborg. Meer informatie en aanmelden voor 1 april 2018: www.pianoculemborg.nl . Zie ook Flyer Componeren.
> Pianowandeling Culemborg 9 september 2018 – speciale feestelijk editie in het kader van Culemborg 700 jaar stadsrechten. Met o.a. feestmuziek van o.a. Bernstein gespeeld door Marcel Worms.

Piano Pop Ups:
ZA 29 mei Piano Pop up bij Brownies & Downies
WO 06 september op station Culemborg
Pianowandeling Culemborg 10 september 2017

ZO 12 november 2017 Philip Glass Hommage Deze heeft helaas niet kunnen plaatsvinden omdat de crowdfunding hiervoor niet succesvol was. Lees hier meer.

2016
VR 15 APR 2016 Piano Ball – Benefietconcert als voorproefje op de Pianowandeling. Locatie: Theater De Fransche School, Culemborg.

ZA 21 MEI 2016 Piano Pop Ups
Promotie pianomuziek/Pianowandeling – Centrum Culemborg.

ZO 19 JUN 2016 Fortenfair – stand met live muziek
Promotie Pianowandeling Culemborg – Werk aan het Spoel.

DI 06 SEP 2016 Piano Pop Up NS station Culemborg
Promotie Pianowandeling i.s.m. NS & Stichting Pianobouw.

ZO 11 SEP 2016 Pianowandeling Culemborg
Promotie pianomuziek tussen 13.30-17.30. Op 18 locaties met 53 pianisten tussen 8 en 88 jaar luisteren naar pianomuziek, diverse muziekgenres, amateurs en professionals, gratis toegankelijk, vrije inloop, voor alle leeftijden. In en rond het centrum van Culemborg.
Meer informatie en download programma: pianoculemborg.nl

Wensen c.q. ambities
Openbare masterclass c.q. pianoles;
Lezing over het ontstaan van de piano;
Concertjes in de hal van burgerzaal Stadshuis van Den Haag;
Initiatieven ontplooien om iedereen te bereiken, beginners, ‘ herintreders’ , amateurs, professionals;
Bij concerten het bespelen van de piano visualiseren: projectie pianobeelden op achtergrond;
Verhalenverteller over bijvoorbeeld de Nederlandse piano’s.

Mogelijke samenwerkingen
– Nieuwe educatievormen piano onderzoeken: contact met scholen. Voorstel; educatieplan. Onderzoeken welke mogelijkheden er zijn/ activiteiten ontplooid kunnen worden met het oog op de ‘ hernieuwde’ aandacht ( met financiële mogelijkheden) voor muziekonderwijs in het basisonderwijs/ middelbaar onderwijs in het algemeen en voor pianomuziek in het bijzonder.
– Organisaties gelieerd aan doelstelling Stichting Pro Piano;
– Theater de Fransche School/ Eye filmmuseum- film met live piano muziek.
– Conservatoria in Nederland waarbij de stichting er naar streeft talenten podium te bieden tijdens (een van) de activiteit (en).